A banán fogyasztásának előnyei

ZeroKonyha

Egészségmagazin

Tovább a cikkekhez

5 tipp, hogy miért fogyassz banánt!


A banán jótékony hatásai

A banán nagy népszerűségnek örvend világszerte. Finom íze mellé még tápanyagokban is igen gazdag, így nem csoda, hogy rengetegen fogyasztják. Azonban számos pozitív hatása van még, amiről sokan nem tudnak. Mi most szeretnénk ezeket a tényeket bemutatni, maradj velünk! 


Puhítja a húst!

Ha egy trópusi országban járunk, ne csodálkozzunk ha egy húsos étel mellé banánt is szolgálnak fel. Ez azért van, mert valószínűleg együtt sült a hússal. Sokszor csak a banán leveleit teszik a hús mellé, ami szintén segít megpuhítani azt, de gyakran az éretlen banán is a hús mellé kerül, és végül mennyi ízt varázsol a húsnak. Nyugodtan próbáld ki otthon!

 

Szépíti a hajad!

Ha nem szeretnéd a hajad különböző vegyszereket tartalmazó szerekkel kezelni, akkor itt az ideje valami természetesebb módszert keresni. A banán megfelelő erre, mivel nagy mennyiségben tartalmak folsavat és B-vitamint, melyek különösen fontos szerepet játszanak az egészséges haj megőrzésében. Készítsd el a banánt krémes állagúra, ha gondolod keverj hozzá egy kis mézt is, majd kend a hajadra. 

 

Szebbé varázsolja a bőröd!

A banán nem csak a hajad, de a bőröd is szebbé tudja tenni, mivel magas A és E vitamin tartalma van, amely fontos szerepet tölt be a bőrünknél. Készítsünk belőle arcpakolást, hagyjuk fent 10-15 percig magunkon majd mossuk le langyos vízzel. Ismételjük meg az eljárást hetente többször. Az eredmény garantáltan észrevehető lesz. 

 

Magas probiotikum tartalom

A probiotikumok fontos szerepet töltenek be a belekben lévő baktériumok szabályozásában. Különböző emésztőszervi megbetegedések, vagy antibiotikumos kúrák alatt könnyen felborulhat ez az egyensúly, így ilyenkor a banán fogyasztás különösen előnyös lehet szervezetünk számára. 

 

Segít legyőzni a fejfájást!

A fejfájás gyakori probléma sokaknál, különösen ha sok a stressz az életünkben. A banán magas magnézium tartalma segíthet elmulasztani azt. Ha tudjuk magunkról, hogy fejfájósak vagyunk, nem árt ha rendszeresen fogyasztunk banánt. 

címkék: egészséges életmód, egészséges étrend, táplálkozás

Kommentek


Életmód

Életmód

Az alábbi cikkeinkben megtalál mindent, ami az egészségtudatos életmóddal kapcsolatos. Legyen szó edzésről vagy táplálkozásról, azt itt megtalálja. 

Étrend

Étrend

A megfelelő étrend elengedhetetlen fontosságú a mindennapjainkban. Olvassa cikkeinket és tudjon meg többet. 

Receptek

Receptek

Egy egészséges menü elkészítése gyakran fejtörést okozhat, az alábbi cikkeinkben igyekeztünk, egyszerű ám annál finomabb és egészségesebb recepteket találni. 


"A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen."


Cikkek

A banán jótékony hatásai

5 tipp, hogy miért fogyassz banánt!

A banán nagy népszerűségnek örvend világszerte. Finom íze mellé még tápanyagokban is igen gazdag, így nem csoda, hogy rengetegen fogyasztják. Azonban számos pozitív hatása van még, amiről sokan nem tudnak. Mi most szeretnénk ezeket a tényeket bemutatni, maradj velünk! 

Fogyókúrás ételek listája

Fogyókúrás ételek

Ha fogyókúrára szánjuk el magunkat, akkor azzal tisztában kell lennünk, hogy csupán mozgással nehéz lesz rövid időn belül látványos eredményeket elérnünk. A sikerhez szükség van a megfelelő táplálkozás kialakításához is. Ha nem megfelelő az étrendünk, akkor hiába az aktív rendszeres mozgás, az eredmények nem fognak jönni, ami pedig könnyen elkeseríthet, és akár fel is adhatod a céljaid. A következőkben olyan fogyókúrás ételeket fogunk röviden bemutatni, melyek étrendünkbe való illesztése rendkívül pozitív hatással lehet a súlycsökkenésünkre. 

Fitten 50 felett is!

Így tarthatod 50 felett is fitten magad!

Azt mondják, hogy a fiatalság egyik kulcsa a rendszeres testmozgás. Akiknek a mindennapjuk részét képzi a sport, azok tovább megőrizhetik fiatalságukat. Azonban a testünk 50 éves korunk körül már nem olyan, mint régen, gyakoriak az ízületi fájdalmak, merevebbek az izmok, és az állóképességünk is gyengébb. 
Azonban az alábbi tippekkel segíthetünk, hogy újra fittebbek és energikusabbak legyünk. 
 

Rostdús ételek

Táplálkozz rostdúsabban!

Ha az egészséges étrend kialakítása a téma, sokan nem vesznek figyelembe mindent. A leginkább a széndhidrátok, zsírok és kalóriák csökkentésére irányul egy egészséges étrend, illetve a fehérje bevitel növelésére. Azonban sokan nem figyelnek arra, hogy az étrendjük rostban is gazdag legyen. A rostok hozzájárulnak az egészséges bélműködéshez, így elgendhetetlen feltétele az egészséges életmódnak.