Fogyókúrás ételek

ZeroKonyha

Egészségmagazin

Tovább a cikkekhez

Fogyókúrás ételek


Fogyókúrás ételek listája

Ha fogyókúrára szánjuk el magunkat, akkor azzal tisztában kell lennünk, hogy csupán mozgással nehéz lesz rövid időn belül látványos eredményeket elérnünk. A sikerhez szükség van a megfelelő táplálkozás kialakításához is. Ha nem megfelelő az étrendünk, akkor hiába az aktív rendszeres mozgás, az eredmények nem fognak jönni, ami pedig könnyen elkeseríthet, és akár fel is adhatod a céljaid. A következőkben olyan fogyókúrás ételeket fogunk röviden bemutatni, melyek étrendünkbe való illesztése rendkívül pozitív hatással lehet a súlycsökkenésünkre. 


Legjobb fogyókúrás ételek

A fogyókúránk csak akkor lesz eredményes, ha kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyi szükséges. Azonban sokan ezt úgy próbálják elérni, hogy drasztikus mennyiségben csökkentik az elfogyasztott mennyiséget, tulajdonképpen már éheztetik magukat. Ez nem jó megoldás. Az étrendünk kialakításánál próbáljunk az alábbi listáról választani minél többet:

 

  •  Fahéj
    • A fahéj már kis mennyiségben is szabályozza a vércukorszintedet és csökkenti az étvágyat, fokozza az anyagcserét. Ha szereted a fahéj ízét, akkor szerencséd van, mert elég sok mindent meg lehet ízesíteni vele.

 

  • Alma
    •  Minden nap egy alma, az orvost távol tartja. Azonban az alma nem csak az orvost, de a plusz kilókat is távol tartja, mivel magas pektin és rost tartalma miatt egy alma elfogyasztása után is teltségérzetünk lesz, és csupán 30 kalóriát vittünk be vele. 

 

  • Zöld tea
    • A teák, köztudottan vízhajtó hatásúak. A zöld tea az anyagcserét is elősegíti, így napi fogyasztása ajánlott, ha szeretnék néhány felesleges kilótól megszabadulni.

 

  • Sovány húsok
    • Ha csak nem vagyunk vegetáriánusok, akkor a fehérje pótlást elsősorban sovány húsokból tegyük meg. A pulyka és a csirke tökéletes választás lehet, azonban a sertéshús magas zsírtartalmú. így jobban tesszük, ha elkerüljük fogyasztását, vagy legalábbis nagyon minimálisra csökkentjük. 

 

  • Dió
    • A fogyókúrás ételek listájára felkerült a dió is, aminek az éhségérzetet csökkentő hatása mellett pozitív hatással van az agyi működésre és a stressz leküzdésében is. Étkezések között tökéletes snack lehet. 

 

  • Étcsokoládé
    • Igen, jól hallottad! Csokoládé a fogyókúrás ételek listáján! Az étcsokoládé jóval kevesebb kalóriát tartalmaz, mint a tejcsokoládé, így ha egy kis édességre vágysz egy-két kocka elfogyasztása még nem árthat.

 

  • Zabpehely
    • A zabpehely tökéletes választás lehet reggelire. Magas rost tartalma miatt könnyen jól laksz vele, és ebédig nem lesz gondod az éhséggel. Számos módon fogyaszthatjuk, a legegyszerűbb és legfinomabb módja a zabkása.

 

  • Quinoa
    • Manapság gyakran találkozhatunk a boltok polcain quinoa-val, amely egy igen egészséges fehérjében és rostban gazdag köret. Fogyasztása minden étkezéshez ajánlott.

 

  • Chiamag 
    • A chiamag szintén egy remek fogyókúrás étel, amely magas rost és fehérje tartalma mellett még a szervezetünk számára szükséges omega-3 zsírsavakat is képes biztosítani. Könnyen belesüthetjük a süteményekbe vagy a turmixunkat egészíthetjük ki vele. 

 

A fenti listán csak néhány általunk fontosabbnak gondolt egészséges étel szerepel, természetesen ennél jóval hosszabb lenne a fogyókúrás ételek listája, ha mindent felsorolnánk rajta. A lényeg, hogy igyekezzünk minél több zöldséget, illetve gyümölcsöt fogyasztani, mert rengeteg vitamin és rost található bennük, amelyek szervezetünk számára szükségesek. Ellátnak minket a megfelelő tápanyagokkal, azonban elhízni nem fogunk tőlük.
 

címkék: diéta, egészséges életmód, fogyókúra

Kommentek


Életmód

Életmód

Az alábbi cikkeinkben megtalál mindent, ami az egészségtudatos életmóddal kapcsolatos. Legyen szó edzésről vagy táplálkozásról, azt itt megtalálja. 

Étrend

Étrend

A megfelelő étrend elengedhetetlen fontosságú a mindennapjainkban. Olvassa cikkeinket és tudjon meg többet. 

Receptek

Receptek

Egy egészséges menü elkészítése gyakran fejtörést okozhat, az alábbi cikkeinkben igyekeztünk, egyszerű ám annál finomabb és egészségesebb recepteket találni. 


"A táplálékod legyen az orvosságod, és az orvosságod a táplálékod legyen."


Cikkek

A banán jótékony hatásai

5 tipp, hogy miért fogyassz banánt!

A banán nagy népszerűségnek örvend világszerte. Finom íze mellé még tápanyagokban is igen gazdag, így nem csoda, hogy rengetegen fogyasztják. Azonban számos pozitív hatása van még, amiről sokan nem tudnak. Mi most szeretnénk ezeket a tényeket bemutatni, maradj velünk! 

Fogyókúrás ételek listája

Fogyókúrás ételek

Ha fogyókúrára szánjuk el magunkat, akkor azzal tisztában kell lennünk, hogy csupán mozgással nehéz lesz rövid időn belül látványos eredményeket elérnünk. A sikerhez szükség van a megfelelő táplálkozás kialakításához is. Ha nem megfelelő az étrendünk, akkor hiába az aktív rendszeres mozgás, az eredmények nem fognak jönni, ami pedig könnyen elkeseríthet, és akár fel is adhatod a céljaid. A következőkben olyan fogyókúrás ételeket fogunk röviden bemutatni, melyek étrendünkbe való illesztése rendkívül pozitív hatással lehet a súlycsökkenésünkre. 

Fitten 50 felett is!

Így tarthatod 50 felett is fitten magad!

Azt mondják, hogy a fiatalság egyik kulcsa a rendszeres testmozgás. Akiknek a mindennapjuk részét képzi a sport, azok tovább megőrizhetik fiatalságukat. Azonban a testünk 50 éves korunk körül már nem olyan, mint régen, gyakoriak az ízületi fájdalmak, merevebbek az izmok, és az állóképességünk is gyengébb. 
Azonban az alábbi tippekkel segíthetünk, hogy újra fittebbek és energikusabbak legyünk. 
 

Rostdús ételek

Táplálkozz rostdúsabban!

Ha az egészséges étrend kialakítása a téma, sokan nem vesznek figyelembe mindent. A leginkább a széndhidrátok, zsírok és kalóriák csökkentésére irányul egy egészséges étrend, illetve a fehérje bevitel növelésére. Azonban sokan nem figyelnek arra, hogy az étrendjük rostban is gazdag legyen. A rostok hozzájárulnak az egészséges bélműködéshez, így elgendhetetlen feltétele az egészséges életmódnak.